Porn News

Like a Massage Parlor Raid, Dan Rather’s CBS Lawsuit Has an Unhappy Ending

After reviewing a review of this case, Judge Gene declares that Dan Rather was farting in the wind.

from www.dailyfinance.com – For more than two years, Dan Rather has been seeking vengeance, vindication and $70 million from his former employer, CBS. He’s not getting any of it.

The appellate division of the New York Supreme Court has dismissed Rather’s lawsuit, throwing out his relatively straightforward breach-of-contract claim along with the more ambitious allegations of fraud and tortious interference. “[W]e find the complaint must be dismissed in its entirety,” the appellate panel wrote in its decision, released Tuesday.

“We’re studying the decision right now, but it appears to be a total victory — and vindication for CBS’s position,” wrote a CBS spokesman in an email announcing the decision.

“We are extremely disappointed with the Appellate Court’s decision,” wrote Rather’s attorney, Martin R. Gold of Sonnenschein Nath and Rosenthal LLP.

“We believe the decision is incorrect on a number of grounds and, accordingly, we intend to ask the New York Court of Appeals to review it.”

In a nutshell, Rather has been arguing that CBS (CBS) unjustly made him the scapegoat for a flawed “60 Minutes II” report in October 2004 on George W. Bush’s National Guard service record, and, bending to pressure from Republicans, first sidelined him and then fired him, breaching his contract, ruining his reputation and compromising his future earning power.

But the appellate court ruled that CBS in fact upheld the terms of Rather’s contract by continuing to pay his $6 million-a-year salary even after he was removed from the anchor chair. As for the claim that Rather lost out on millions in earnings as a result of being pushed out of CBS and publicly pilloried, the court labeled it “speculative.”

“Rather admits that, the broadcast and its aftermath aside, CBS was already contemplating that he would step down from the anchor position in 2006 and assume a reduced role,” wrote the court. “[T]here is no basis to conclude that his employment status would not have changed, regardless of CBS’s actions, once he determined to make the broadcast. Rather never identified a single opportunity with specified terms that was actually available to him and which he declined to accept because of CBS’ actions.”

Rather had been scheduled to interview Montana Gov. Brian Schweitzer at The Atlantic Monthly’s “First Draft of History” conference on Friday morning. An updated media advisory sent out this morning had “TBD” in place of Rather’s name. An Atlantic spokeswoman couldn’t immediately say why Rather had dropped out.

217 Views

Related Posts

Save the Date: AVN House Party Returns on July 25

AVN Media Network is pleased to announce plans to bring back the biggest event of the summer—the AVN House Party—on Thursday, July 25.

Finny Fox Directs, Stars in ‘Sailor Moon’ ManyVids Series

25 Views

UK Tory Minister Blames Joblessness Crisis on Pornography, Video Games

LONDON — The U.K. Tory government’s Work and Pensions Secretary this week blamed “pornography and video games” for what he called “a mental health crisis among young men” which resulted in them leaving the workforce.Mel Stride, a career Conservative politician…

Sexologist Dr. Susan Block Reports Legal Action Against Meta for Deplatforming

LOS ANGELES — Sexologist Dr. Susan Block has reported she has filed a complaint against Meta seeking arbitration for “wrongful business practices,” including lack of accountability, algorithmic discrimination and deactivation of her sex advice accounts.In the complaint, Block states that…

Fun Factory Debuts ‘Ryde’ U-Shaped Dildo

LOS ANGELES — Fun Factory has introduced its new Ryde U-shaped dildo. "Created for the ultimate internal or external stimulation, this creative pleasure product offers infinite play possibilities, and social media is going wild in anticipation," said a rep. "A…

Leave a Reply

Your email address will not be published.